God helg, allihop!
I dag har byen ligget innhyllet i frosttåke, og det har vært rimelig grøssig. Ganske stor forandring fra igår ~ da dro eldstejenta mi og jeg på tur til flotte Krogshavn i Langesund og nøt sol og 8 plussgrader. Vi vandret rundt på svaberg og fikk skikkelig vårfølelse, så det ble et lite sjokk for systemet med dagens blå grader og frossen natur.
Men en finfin helg har det uansett vært, og jeg har benyttet tida best mulig. Kanskje litt i tidligste laget med vårrengjøring, men pytt- huset er skrubbet og sarte, rosa tulipaner er min belønning til meg selv for jobben!:)
Synes de er så fine!:)
Ellers passet det bra med litt baking og innehygge i dag, og smuldrepai med skogsbær er enkelt, fort gjort og veldig godt.
Her er en god oppskrift jeg pleier å bruke:
SMULDREPAI
Varm ovnen til 220°
200 g mel
200 g sukker
200 g smør
Bland godt og la gjerne stå i kjøleskap en stund, da blir det lettere å smuldre deigen.
Legg skogsbær (rabarbra, kirsebær eller bringebær passer også like godt)i
bunnen av en paiform og strø sukker/ekte vaniljesukker over bærene. Smuldre så deigen over og stek i ca 15-20 min.
Lun vaniljeis smaker nydelig til!
Så da er det straks klart for ny uke, og neste helg er det spaweekend i Polen~ gleder meg! Vi sees snart, ha en herlig søndagskveld!
Hilsen Anne.
Hei på dere.Plutselig ble det januar,og både jul og nyttår er vel overstått. Midt oppi julefeiring, selskapeligheter og nyttårsfeiring har det blitt lite tid til blogg, men det skal tas igjen nå som hverdagen er igang igjen. Flunkende nytt kamera i julegave fra mannen i huset legger ikke akkurat demper på fotogleden, så dette skal bli gøy! Hittil har fokuset mitt vært naturfotografi , men siden jeg er oppslukt av interiør og hjem er planen å knipse litt sånt også etterhvert.
Om et par uker skal min kjære og jeg på langhelg til Polen, nærmere bestemt til Gdansk, og jeg gleder meg veldig til å utforske interiør- og antikkbutikkene der. Forhåpentligvis kommer jeg hjem med noen skatter.
Enn så lenge får jeg nøye meg med å ønske dere en god onsdagskveld, og dele et bilde av min borddekning til nyttårsfesten her hjemme.
Jeg elsker grønt og hvitt, det er friskt, rent og gir et delikat inntrykk.Sart og vakkert brudeslør og knallgrønne epler ble ganske fint, synes jeg.
Besøk også gjerne min facebookside , Anne Kongsgård photography hvis dere vil titte litt på mine naturfotografier.
Vi sees snart,
Hilsen Anne.