søndag 11. desember 2016

Sjokoladetrøfler

Da var det tredje søndag i advent alt~ tida flyr til jul! Så da synes jeg det var litt greit å få unna litt produksjon av julegodter, så jeg rekker en runde til før jul~ har en anelse om at disse forsvinner rimelig kjapt. Jeg elsker sjokoladetrøfler, og disse var enkle og veldig gode. Her er oppskriften jeg brukte:

MØRKE SJOKOLADETRØFLER

1 dl fløte
200 g Freia Dronningsjokolade
Et ørlite dryss ekte vaniljesukker

Varm fløten til den begynner å boble, dra kjelen av plata, knekk opp sjokoladen og ha oppi. Dryss på litt ekte vaniljesukker. Når sjokoladen er myk røres det sammen til en glatt masse. Ha over i en bolle og sett i kjøleskapet 2-3 timer. 
Trill små kuler og rull i kakaopulver.

HVITE TRØFLER MED LAKRIS

1 dl fløte
200 g hvit Freia Dronningsjokolade 
1 strøken ts grovt lakrispulver

Varm fløten og ha i sjokoladen (samme framgangsmåte som til sjokoladetrøflene)
og tilsett lakrispulveret.
Rør godt sammen og ha i en bolle, kan godt stå i kjøleskap noen timer. 
Lag små kuler og her kan du rulle dem i kokos, eller melis med litt kakeglitter.

Så enkelt og så utrolig godt!
Prøv selv, og kos dere.



 Dette lakrispulveret brukte jeg, det er også nydelig strødd over vaniljeis~ som et lite tips!

VI SEES SNART~ HA EN FIN KVELD!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar